این توشه به پژوهش اجزای دریل، این ابزار دوستداشتنی می پردازیم. در صورتیکه قصد دارید نصیبهای از از آن را تعمیر فرمایید، احتمالا این نوشتهعلمی بتواند به شما امدادهایی را بکند. بعلاوه اینکه، داشتن آشنایی با تعمیر باتری دریل شارژی و قطعات دریل به شما امداد می نماید بیشترین منفعت را از آن ببرید. امیدداریم این نوشتهی علمی برای هر هر که امور خانه را خویش اجرا می دهد، یا این که شخص آماتوری که اخیرا شغل خویش را آغاز کرده و یا این که حتی حرفه ایها یاری کننده واقع گردد.
موتور: گرانترین نصیب دریل برقی
کل آن نصیبهای دریل به موتور بستگی داراست، تا مته را به راحتی به تکان درآورده و شکاف کاری را جاری ساختن دهد. دو نوع اساسی موتور برای دریل وجود دارااست: موتورهای براش دار (جاروبک یا این که زغالدار) و براشلس (فارغ از جاروبک یا این که زغال). موتورهای براشلس هزینه بیشتری برای تشکیل داد و تهیه و تنظیم دارا هستند، ولی قدمت وقت گیرخیس، توان بیشتر و مجال عمل بیشتری را در دست شما قرار میدهند.
ادله هزینه بیشتر ی که میپردازید به طریق تلاش آنها مربوط میگردد. فارغ از پرداختن به جزئیات زیاد در اینجا، موتروهای سوای جاروبک دارنده مدارهای الکترونیکیاند که به طور یکدست عمل می نمایند. به این ترتیب شما صرفا یک موتور ندارید، بلکه یک قطعه الکترونیکی دارید که در کنار آن کارهم مینماید.
یک موتور سوای زغال ذاتاً آن را کار کشتهخیس از موتور زغال دار نمینماید، ولی در اختیار گرفتن بیشتری روی ابزار خواهید داشت.
اکثر دریلهایی که با آن ها عکس العمل می شوید یا این که برقیاند (AC) و یا این که شارژی (DC) می باشند. دریلهای برقی به اندازه دلخواه شما، تا هنگامی که به برق متصل باشند با کل اقتدار و اقتدار فعالیت مینمایند. در حالی که موتورهای شارژی، نیاز به شارژ دوباره داراهستند.
گونه های سبکهای باتری شارژی
سبک های شارژی اشکال مختلفی دارا هستند. در اینجا یک تفکیک زود گذر را انحام میدهیم:
-4 ولت یا این که 8 ولت: معمولاً برای پیچکاری مدل در مواد دقیق کاربرد دارا هستند.
-12 ولت (مدل و توده و جور): اینها میتوانند 80 درصد از کارهایی که اکثر حرفه ایها ایفا میدهند، را ایفا دهند.
-حداکثر 18 ولت / 20 ولت / 24 ولت: این سبکها می توانند هنگفت باشند و اکثر موردها به وسیله یک نصاب ماهر به شغل گرفته می گردد. قابل ذکر میباشد، تفاوتی فی مابین باتری 18 ولت در مقابل 20 ولت نیست و بیشتر یک افسانه میباشد.
-36 ولت / 40 ولت / 60 ولت / 80 ولت: به احتمال زیاد شما تعداد متعددی از این سبکها را نخواهید روءیت کرد، البته آنان طوری پیاده سازی گردیدهاند که اقتدار بیشتری از 18 ولت داشته باشند، تا به آسانی بتوانند برای پلت هیبت هایی با ولتاژ فراتر، انرژی مهیا نمایند. با این گنجایش از باتری به صورت نمونه دریلهای چکشی را خواهید روءیت کرد، که در قد و قواره بتن کن ظواهر می گردند.
شیمی باتری
دنیای ابزارهای شارژی هم باتریهای نیکل-فلز هیدرید (NiMH) و هم باتریهای نیکل-کادمیم (NiCad) را از جایگاه بیرون کرده و حال این باتریها منسوخ گردیدهاند. البته ممکن میباشد هنوز یکسری باتری NiCad را در قفسه دکانها مشاهده کنید؛ ولی ما هیچ گاه خرید این ابزارها را پیشنهاد نمیکنیم.
این توشه به پژوهش اجزای دریل، این ابزار دوستداشتنی می پردازیم. در صورتیکه قصد دارید نصیبهای از از آن را تعمیر فرمایید، احتمالا این نوشتهعلمی بتواند به شما امدادهایی را بکند. بعلاوه اینکه، داشتن آشنایی با تعمیر باتری دریل شارژی و قطعات دریل به شما امداد می نماید بیشترین منفعت را از آن ببرید. امیدداریم این نوشتهی علمی برای هر هر که امور خانه را خویش اجرا می دهد، یا این که شخص آماتوری که اخیرا شغل خویش را آغاز کرده و یا این که حتی حرفه ایها یاری کننده واقع گردد.
موتور: گرانترین نصیب دریل برقی
کل آن نصیبهای دریل به موتور بستگی داراست، تا مته را به راحتی به تکان درآورده و شکاف کاری را جاری ساختن دهد. دو نوع اساسی موتور برای دریل وجود دارااست: موتورهای براش دار (جاروبک یا این که زغالدار) و براشلس (فارغ از جاروبک یا این که زغال). موتورهای براشلس هزینه بیشتری برای تشکیل داد و تهیه و تنظیم دارا هستند، ولی قدمت وقت گیرخیس، توان بیشتر و مجال عمل بیشتری را در دست شما قرار میدهند.
ادله هزینه بیشتر ی که میپردازید به طریق تلاش آنها مربوط میگردد. فارغ از پرداختن به جزئیات زیاد در اینجا، موتروهای سوای جاروبک دارنده مدارهای الکترونیکیاند که به طور یکدست عمل می نمایند. به این ترتیب شما صرفا یک موتور ندارید، بلکه یک قطعه الکترونیکی دارید که در کنار آن کارهم مینماید.
یک موتور سوای زغال ذاتاً آن را کار کشتهخیس از موتور زغال دار نمینماید، ولی در اختیار گرفتن بیشتری روی ابزار خواهید داشت.
اکثر دریلهایی که با آن ها عکس العمل می شوید یا این که برقیاند (AC) و یا این که شارژی (DC) می باشند. دریلهای برقی به اندازه دلخواه شما، تا هنگامی که به برق متصل باشند با کل اقتدار و اقتدار فعالیت مینمایند. در حالی که موتورهای شارژی، نیاز به شارژ دوباره داراهستند.
گونه های سبکهای باتری شارژی
سبک های شارژی اشکال مختلفی دارا هستند. در اینجا یک تفکیک زود گذر را انحام میدهیم:
-4 ولت یا این که 8 ولت: معمولاً برای پیچکاری مدل در مواد دقیق کاربرد دارا هستند.
-12 ولت (مدل و توده و جور): اینها میتوانند 80 درصد از کارهایی که اکثر حرفه ایها ایفا میدهند، را ایفا دهند.
-حداکثر 18 ولت / 20 ولت / 24 ولت: این سبکها می توانند هنگفت باشند و اکثر موردها به وسیله یک نصاب ماهر به شغل گرفته می گردد. قابل ذکر میباشد، تفاوتی فی مابین باتری 18 ولت در مقابل 20 ولت نیست و بیشتر یک افسانه میباشد.
-36 ولت / 40 ولت / 60 ولت / 80 ولت: به احتمال زیاد شما تعداد متعددی از این سبکها را نخواهید روءیت کرد، البته آنان طوری پیاده سازی گردیدهاند که اقتدار بیشتری از 18 ولت داشته باشند، تا به آسانی بتوانند برای پلت هیبت هایی با ولتاژ فراتر، انرژی مهیا نمایند. با این گنجایش از باتری به صورت نمونه دریلهای چکشی را خواهید روءیت کرد، که در قد و قواره بتن کن ظواهر می گردند.
شیمی باتری
دنیای ابزارهای شارژی هم باتریهای نیکل-فلز هیدرید (NiMH) و هم باتریهای نیکل-کادمیم (NiCad) را از جایگاه بیرون کرده و حال این باتریها منسوخ گردیدهاند. البته ممکن میباشد هنوز یکسری باتری NiCad را در قفسه دکانها مشاهده کنید؛ ولی ما هیچ گاه خرید این ابزارها را پیشنهاد نمیکنیم.